TARİHÇE

Amasya Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu belirli mesleklere yönelik nitelikli insan gücü yetiştirmek için, 1975-1976 Eğitim-Öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı`na bağlı olarak Ticaret Meslek Lisesi binasında eğitim ve öğretime başlanmıştır. 1982 Yılında 2547 Sayılı Kanunla Yüksek Öğretim Kurumları arasına alınarak, Ondokuz Mayıs Üniversitesi`ne bağlanmıştır. Yüksekokulumuz, 1992-1993 eğitim ve öğretim yılı başına kadar Eğitim Fakültesi ile aynı binada hizmetlerini sürdürmüş, bu tarihten itibaren kendi bağımsız binalarına taşınmıştır. 17 Mart 2006 tarih ve 5467 sayılı kanunla birlikte Amasya Üniversitesi`ne bağlanan okulumuz, Amasya Meslek Yüksekokulu`nun Yükseköğretim Kurulu`nun 12.07.2012 tarihli kararıyla iki ayrı meslek yüksekokuluna dönüştürülmesi neticesinde Amasya Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu olarak eğitim ve öğretim hizmetlerini devam ettirmektedir.

Programın 2 adet derslik ve 1 adet amfisi bulunmaktadır. Programın 1 adet Bilgisayar Laboratuvarı (85 m2 ve 40 kişilik), 2 elektronik Laboratuvarı (83 m2; ) bulunmaktadır.

 

MİSYON

Dünyada kabul görmüş bilgi ve teknoloji üreten araştırmacı, katılımcı, paylaşımcı, özgün ve estetik değerlere sahip, çağdaş bir öğretim felsefi oluşturmak ve mesleki açıdan yetkin, toplumsal örf, adet ve gelenek değerlerine saygılı bireyler yetiştirmektir.

 

VİZYON

  • Eğitim, öğretim ve bilimsel araştırma kalitesi ile ülkemizde ve Dünya’da bilinen ve ön sıralarda tercih edilen;
  • Takım ruhunu teşvik eden, ortak çalışma ve paylaşımcı bir yönetime sahip;
  • Şehrimiz ve bölgemiz başta olmak üzere Türkiye’nin problemlerine çözmeye yönelik araştırmalar yapan;
  • Üniversite / endüstri / toplumsal işbirliğini sağlamada lider;
  • Örgün ve on-line üzerinden yürütülen Ön lisans  eğitim öğretimi son derece etkili bir şekilde yürüten ve teknik alt yapı sağlayan;
  • Geleneksel ve milli kültürümüzün özüne bağlı, çağdaş, kalıcı ve sıradan olmayan eserler ortaya çıkaran;
  • Toplumsal değerlerimize ve evrensel değerlere saygılı, toplam kalite yönetimi ilkelerini sahiplenmiş, sürekli kendini geliştiren bir eğitim kurumu olmaktır.